fbpx

Klanten vertellen: meneer Koningsveld

Klanten vertellen: meneer Koningsveld

Ons Coumans-avontuur

Eind 1991 was mijn moeder op zoek naar een andere auto. Zij had al enige Fiat-ervaring want haar eerste auto was een 600 geweest. Zij wist niet veel over auto’s. Een Mini, Fiat en Kever en dan hield het wel op. Bij het zien van de Cinquecento was de deal snel gemaakt. De ‘oude’ meneer Coumans sloot de deal. Zij zou, haar Cinquecento, tot in het jaar 2017 rijden. 100.000 kilometers heeft de teller niet gehaald. In de loop van de jaren heeft de auto wel enige zorg nodig gehad. Dit werd altijd netjes opgelost in de garage. Op een zaterdag met een lege accu ergens staan, geen probleem. Ik startte de auto en we reden naar Coumans. Meneer Coumans trok zijn colbertjasje uit, de stropdas ging af. Vanuit de showroom bekeek mevrouw Coumans de situatie. Waarschijnlijk maakte zij zich zorgen over het smetteloos witte overhemd. De mouwen werden opgestroopt en luttele momenten later zat er een nieuwe accu in de auto. Dat was/is service volgens meneer Coumans. Ook de thuisservice die weleens geleverd is maakte het niet moeilijk om positief te zijn. Nadat de ‘oude’ meneer Coumans minder vaak in de zaak te vinden was zocht zij ‘Robbie’ op als er iets met haar autootje was. Het verschil in lengte tussen beiden was ongeveer 50 centimeter, maar voor haar was het Robbie. De kwaliteit van de service is door de jaren heen op hoog niveau gebleven, hulde. Toen in 2017 bleek dat de auto toch echt ‘op was’ moest Robbie het slechte nieuws brengen. Even slikken, maar op 92 jarige leeftijd werd er gezocht naar een andere auto. Opties…..geen. Er moest en zou een auto komen die door de firma Coumans geleverd en onderhouden kon worden. Een paarse Fiat Panda werd het slachtoffer. De heren van de verkoopafdeling hebben de aankoop goed begeleid. Dat stel ik nog steeds erg op prijs. Het verschil, technisch, tussen een Cinquecento en een Panda, was voor mijn moeder erg groot. Zij kreeg het aanbod om een ‘rijles’ van een van de heren te krijgen. Van dit aanbod heeft zij geen gebruik gemaakt. De auto is nog steeds in de familie en wordt door mijn nichtje gebruikt.

Toen ik, ergens in 2002, op zoek ging naar een andere auto was ook mijn keuze snel gemaakt. Na diverse mindere ervaringen met andere autobedrijven wist ik eigenlijk wel waar ik uit zou komen. Alleen het merk was de vraag. De keuze viel toen op een Panda (2x), daarna een Punto en nu rij ik een Tipo. De Punto heb ik nog gekocht toen de ‘oude’ meneer Coumans in de zaak was. Hij stond achter de verkoper, ik meen Jeroen, en toen alle mogelijke opties werden genoemd knikte hij ja of nee als er iets aangevinkt werd op het koopformulier. Hij kon zijn klanten goed ‘lezen’. Geweldig veilig gevoel gaf mij dat. 300.000 kilometers was mijn Punto (diesel) wel aan vervanging toe. Ik heb eigenlijk nooit nagedacht over een andere garage. Merk misschien wel, maar garage….no way. Ik kom er zelfs met een classic Mini. Dit naar tevredenheid. Duidelijkheid over de mogelijkheden en de reparaties bij alle auto’s. Ik ben zeer tevreden over de mensen in de werkplaats, de vriendelijkheid van de dames bij de receptie, de heren (o.l.v. de ‘jonge’ heer Coumans) in de showroom die altijd even een praatje met me maken, de vrolijke en humoristische gesprekken die ik soms met Don en Rob voer (ook over andere auto’s of onderwerpen).

 

Auto Coumans, a sort of homecoming

H.K.

Top
Aanbod
Afspraak
Mail ons
Bel ons